Psycholog w Publicznym Przedszkolu w Izbicku podejmuje różnego rodzaju działania w  stosunku do  dzieci, rodziców/opiekunów i nauczycieli.

Praca psychologa polega na:

  • Udzielaniu wsparcia, pomocy dzieciom przejawiających trudności społeczno – emocjonalne i  poznawcze,
  • prowadzeniu zajęć w grupach przedszkolnych o tematyce dopasowanej do potrzeb i  możliwości dzieci, służących stymulacji ich rozwoju emocjonalnego, społecznego i  poznawczego,
  • prowadzeniu konsultacji dla zainteresowanych rodziców/opiekunów, dotyczących pomocy w  rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i w razie potrzeby podjęciu odpowiednich  działań wspierających dziecko, udzielaniu pomocy rodzicom/opiekunom, którzy doświadczają problemów wychowawczych z  dziećmi, przekazywaniu wskazówek do  pracy z dzieckiem, w razie potrzeby - kierowanie do  Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej,
  • współpracy z wychowawcami, nauczycielami, dyrekcją - informowanie na bieżąco o postępach dziecka w pracy z psychologiem oraz przekazywanie wskazań do pracy z dzieckiem podczas zajęć z całą grupą.

Konsultacje dla zainteresowanych rodziców/opiekunów odbywają się w godzinach pracy psychologa, po wcześniejszym ustaleniu terminu poprzez sekretariat przedszkola.

 

Najczęściej popełniane błędy rodzicielskie w wychowywaniu dziecka

Błąd 1: Nieokazywanie uczuć

Chłodne stosunki pomiędzy rodzicami a rodzicami i dzieckiem  dzieckiem mogą zaważyć na późniejszym rozwoju dziecka

Pierwsze dni Twojego dziecka w przedszkolu

Drogi rodzicu:

  1. Przedszkole to pierwsza i najważniejsza szkoła Twojego dziecka.
  2. To najlepsze miejsce do uzyskania umiejętności, które będą istotne w całym życiu.

Od (ważnej) roli rodzica…

Bycie rodzicem jest jedną z najbardziej odpowiedzialnych i wymagających aktywności, jakie podejmujemy w swoim życiu. Uważa się, że rolą rodziców jest przekazanie dzieciom niezbędnych w życiu wartości. Jak to robimy? Zazwyczaj mówiąc: wyjaśniając, podsuwając wskazówki, rozwiązania, wymagając przestrzegania narzuconych przez siebie zasad, próbując zmieniać nieodpowiednie w naszym odczuciu zachowania naszych dzieci.